Neler yeni

Foruma hoş geldin ?, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

NEDEN BEP !

NEDEN BEP !


Kaynaştırma öğrenciniz derslerde başarılı değilse öğretmen olarak siz;

Kullandığınız yöntemi eleştirdiniz mi?

Kullandığınız ya da kullanmadığınız araç gereçleri eleştirdiniz mi?

Zamanı doğru kullandığınıza emin misiniz?

Öğrencileriniz için doğru amaçları mı belirlediniz?

Kullandığınız ödüller öğrenciniz için uygun mu?

Sınıf kurallarınız amacına uygun mu?

Onun çalışmak için zaman ayırdınız mı?

Diye düşündünüz mü?


Özel eğitime muhtaç olduğu düşünülen öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlanır. bu program sayesinde;


öğrenciniz için bireysel bir program hazırlamış olacaksınız.

öğrenciniz için ona özel amaçlar belirlemiş olacaksınız.

öğrencinizin yanına ara ara gidiş gelişleriniz bir düzene girecek.

öğrencinizdeki ilerlemeleri BEP’ i düzenli ve aksatmadan uyguladığınız takdirde ilerlemeleri göreceksiniz.

öğrenciniz motivasyon sağlanmış olacaktır.

yasal olarak gerçekleştirmeniz gereken görevi yerine getirmiş olacaksınız.

Bu programda uzun dönemli amaçlar, kısa dönemli amaçlar, araç-gereçler, yöntem ve teknikler ve zaman yer almaktadır.


HAZIRLAYACAĞINIZ BEP’ TE NELER OLMALI.

Uzun dönemli amaç

Kısa dönemli amaç.

Araç gereçler

Yöntem ve teknikler

Zaman

1. Uzun dönemli amaçlar, süre olarak uzun dönem sonunda ve en son olarak ulaşmak istediğiniz amacınızdır.


Örn: hiç ritmik saymayı bilmeyen Hafif Düzeyde Öğrenme Yetersizliğine sahip öğrenciniz için uygulayacağınız uzun dönemli amacınız şu olabilir.

Ömer, bir dönem sonunda kendisinden istenildiğinde her defasında bağımsız olarak 1’er 1000’ e kadar ritmik sayar.


Ya da;

Ömer, bir dönem sonunda kendisinden istenildiğinde her defasında bağımsız olarak ritmik sayar.


Kısa dönemli amaçlar, süre olarak uzun dönemli amaçtan daha kısa zamanı kapsayan ve uzun dönemli amaca bağlı olarak hazırlanan amaçlardır.



Örn: uzun dönemli amacımız:


Ömer, bir dönem sonunda kendisinden istenildiğinde her defasında bağımsız olarak 1’er 100’ e kadar ritmik sayar.


Kısa dönemli amaçlarımız ise:


Ömer, istenildiğinde her defasında bağımsız olarak 1’ er 10’ a kadar ritmik sayar.


Ömer,istenildiğinde her defasında bağımsız olarak 1’ er 25’ e kadar ritmik sayar.


Ömer istenildiğinde her defasında bağımsız olarak 17 er 50’ ey kadar ritmik sayar.


Ömer istenildiğinde her defasında bağımsız olarak 1’ er 100’ e kadar ritmik sayar.



Araç-gereçler, ders esnasında hangi araçların kullanılacağı tüm branşlar için geçerli olduğu gibi özel eğitimde önemlidir. Özellikle özel eğitime ihtiyacı olduğu düşünülen öğrenciler için somutlaştırma yani araç kullanımı önemlidir.



Örn: matematik dersinde ritmik saymayı öğreteceğiniz bir öğrenciniz için hangi araçları kullanırsınız?


Tahtalar.

Kalemler.

Çubuklar.

Sınıf arkadaşları.

Resimli kartları.



Yöntem ve teknikler, öğretmenlerin dersi işlerken kullanması bir yöntem ve teknikler mevcuttur. Bu teknikler sayesinde öğrencilerimizin dersi daha kolay anlaması ya da daha zor anlaması mümkün olmaktadır.


Örn: Tarih dersinde kurtuluş savaşını anlatan bir öğretmenimiz düşünelim. Öğretmen sınıfa giriyor ve düz anlatım yöntemiyle dersini anlatıyor. Ardından öğrencileri anlattığı konuyla birkaç soru soruyor. Ve cevapların alıyor. Yanlış cevapları düzeltiyor. Doğru cevapları pekiştiriyor.


Başka bir öğretmenimiz aynı dersi farklı bir sınıfta anlatıyor. Öğretmenimiz derse başlamadan önce konudan öğrencileri haberdar ediyor. Ve sınıfta basit bir drama yaparak konusunu anlatıyor. Ardından sorular cevaplar pekiştirmeler yaparak dersini tamamlıyor.


Her iki örnekte de öğretmenler dersini hangi yöntemi kullanırsalar kullansınlar tamamlıyorlar. Ancak, kalıcılık açısından öğrencilerin sadece dinlemedikleri ve aktif olarak katıldıkları 2. öğretmenimizin derisi başarılı olmuştur.



Zaman; sınıf içinde etkili zaman yönetimi çok önemlidir. Eğer bir öğretmen olarak zamanı doğru ve verimli geçirmiyorsanız sınıf kontrolünüzde sorunlar yaşamanız kaçınılmazdır. Kaynaştırma öğrenciniz için hazırladığınız planı uygulamaya geçirmeniz için uygun süreyi iyi planlamalısınız.


Örn: öğretmen Ömer BEP planını hazırlar. Ardından ilk bir hafta düzenli olarak planı uygular. Bir sonraki hafta öğretmenin zamanı olmaz ve planı bir şekilde aksatır. Diğer haftalarda plan düzgün bir şekilde uygulanmadığı için öğrenci de ilerlemeler doğal olarak ve olmaz. Öğretmen planın geçersiz olduğunu düşünür. Ve uygulamayı bırakır.



Eğer öğretmenlerimizin BEP‘ i hazırlar ama düzenli olarak uygulayamazlarsa kaynaştırma öğrencilerinde bir ilerleme kaydedemezler.
 

Foruma hoş geldin ?, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.